Od ribarstva i klesarstva do najpopularnije hrvatske destinacije – Crikvenica

Od ribarstva i klesarstva do najpopularnije hrvatske destinacije – Crikvenica

U današnjem svijetu kada je neminovan rast i razvoj novih tehnologija, iznimno je važno vratiti se tradiciji i težiti očuvanju onoga što je najbitnije za određeni kraj. Toga  je Crikvenica potpuno svjesna, stoga pored izgradnje novih i atraktivnih sadržaja za sve posjetitelje, pronalazi dovoljno načina i sredstava za uspješno održavanje tradicije i narodnih običaja.

Crikvenica je već 130 godina omiljena i popularna turistička destinacija u Hrvatskoj. U čast 130-godišnjice grad je pripremio bogat i raznovrstan program koji se održao od 14.-17. lipnja.

Osnove turizma u Crikvenici

Prije nego što Crikvenica počela ulagati u turizam, društvo se bavilo ribarstvo, klesarstvom i ostalim djelatnostima. Turizam je na ovom području započeo izgradnjom prvog kupališta, davne 1888. godine. Kupalište je izgradilo Dioničko odnosno Crikveničko društvo 1888. godine. Članovi društva prepoznali su potencijal za razvoj balneološkog turizma (kupelji) te izgradili kupališnu arhitekturu s dodatnim sadržajima. Pri tom su se vodili glavnim načelom u kojem je stajalo sljedeće: izgrađujte različite vrste sadržaja pomoću kojih ćete privući turiste, no sačuvajte jezik, običaje, narodni izričaj, nošnju, pjesmu i glazbu.

Kupalište Banje poli vrutka

Kao što smo ranije spomenuli, prvo kupalište u Crikvenici izgrađeno je 1888. godine te je nazvano Banje poli vrutka. Zašto vrutak? Zato što je to sinonim za vrelo, a to je mjesto bilo poznato upravo po tome.

Kupalište se proširuje 1893., a u funkciji je bilo sve do 1911. Iako su to bili tek počeci, potaknuli su grad na investiranje u izgradnju drugih kupališta širom Crikvenice. I ne samo to. Prepoznali su potencijal u razvoju zdravstvenog turizma. Sukladno tome, izgradili i klimatsko lječilište te otvorili nekoliko hotela za smještaj svih onih koji su se zbog raznih razloga zatekli ovdje. Prvi hotel u Crikvenici hotel Nadvojvotkinji Klotildi otvoren je 1891. godine. Zatim je na red došao i hotel Nadvojvoda Josip 1895. Tek 1906. godine otvoreni su hoteli Therapia (Kvarner Palace) i Miramare.

Klimatsko lječilište

Hotel Therapia razvio se u pravo lječilište: opremljen je svim bitnim uređajima za fizikalnu medicinu, fototerapiju, hidroterapiju, kupke u pari/ vrućem pijesku/ blatu i u ljekovitoj hladnoj vodi. Kakav bi to hotel bio kad ne bi imao vlastite bazene. Therapia, kasnije poznatija kao lječilište, imala je kupalište s više od 100 kabina te zatvoreni bazen s morskom vodom. Od ostalih sadržaja u lječilištu valja izdvojiti gimnastičku i ortopedsku dvoranu te sanatorij.

Već 1906. godine Crikvenica je zasluženo nosila naslov klimatskog lječilišta i morskog kupališta, a to je opravdala i potvrdila ove godine kada je proglašena za najuspješnije odredište zdravstvenog turizma u Hrvatskoj.

Osim ulaganja u zdravstveni turizam, tijekom svih godina uređivale su se brojne plaže širom obale koje danas ponosno nose Plavu zastavu. Na plažama su uređeni i dodatni sadržaji, a uskoro će se krenuti s realizacijom projekta proširivanja plažnog prostora.

S obzirom na zaista raznoliku ponudu ovoga kraja (smještaj, zabavni sadržaj, aktivnosti na vodi, kulturna događanja …), ne treba čuditi činjenica da grad svake godine bilježi sve veći broj turista.

Ribarski tjedan i (Sr)etno Selce

U Crikvenici se redovno održavaju razne kulturne manifestacije kojima se svim prisutnima nastoji približiti tradicija i narodni običaji ovoga kraja. Cesta plave ribe, Ribarski tjedan, (Sr)etno Selce i Međunarodna smotra folklora samo su neka događanja koja prezentiraju svu kulturu i baštinu grada.

Proizvodnja vina i poljoprivreda

Grad Crikvenica planira i proizvodnju vlastitog vina te unaprjeđenje postojećih poljoprivrednih djelatnosti kao što su maslinarstvo ili proizvodnja lavande. Samim time Crikvenicu se nastoji promovirati ne samo kao turističko odredište nego i kao zdravstvenu i agroturističku destinacija.

Ako svi projekti budu uspješni, Crikvenica će izaći iz okvira svoje sezonalnosti i postati popularna destinacija u bilo koje doba godine.